fékjavítás - XIII. kerület autószerviz
VIGYÁZZ!!! FÉKEZZ!!! - Két szó, amitől minden gépjármű vezető retteg...!!!
Alapvetően kétféle fékrendszer létezik.
- Dobfékrendszer és
- Tárcsafékrendszer
A dobfékrendszer és a dob-fékjavítása
Dobfékes megoldást általában már csak az autók hátsó kerekeinél alkalmaznak. Azért mert kisebb fékezési erő is elegendő a kisebb sebességre képes, tömegüket tekintve könnyebb autóknál. A kézi fékek is a hátsó kerekeket fékezik.
A dob-fékjavításnál, fék szervizelésnél azt kell tudnunk, hogy dobfékes rendszereknél a fékezést, a kerékhez rögzített dobhoz tapadó íves fékpofák (ferodolok) végzik.
A forgó dobrészt leszerelték a XIII. kerületi autószerviz szakemberei.
Láthatóvá vált a fékrendszer többi alkatrésze:
- a fékmunkahenger középen fent
- az íves fékpofák balról és jobbról
- a kereket és a fékdobot hordó fényes, menetes végű tengely.
fékjavítás a XIII. kerületi autószervizben
A fékmunkahenger tömítőgyűrűje a használattól és az idők alatt megkeményedett és már nem tömíti el a munkahengerben lévő olajat. Szivárog és a fékpofákról lekopott finom szemcsékkel keveredve olajsár keletkezik. Az olajos szennyeződés a fékpofákra kerülve a tapadást és a fékerőhatást drámaian csökkentik, ezért a féket javítani kell. Az erre szakosodott XIII. kerületi autószervizben a fékjavítás teljeskörű, a fékek szabályzására és a fékjavítás utáni próbapados ellenőrzésre is kiterjed.
fékjavítás - XIII. ker autószerviz
A tárcsafékrendszer és a tárcsa-fékjavítása
A tárcsafékrendszerek hatásosabb fékerőt képesek kifejteni, mint a dobfékek. A fékpofák itt a tengellyel együtt forgó fémtárcsához tapadva biztosítják a kerekek fékezését..